Sahabat Tanpa Suara

Save Palestine...!

Sunday, November 18, 2012


Satu dunia dah tau apa yang terjadi di bumi para anbiya, Palestin... Apa...? Korang tak tau lagi...? Wei duk dalam gua ke...? Heee jangan marah for sure korang semua dah tau kan... Sejak beberapa hari lepas saudara kita di sana telah dihujani dengan peluru-peluru berpandu... Yang menjadi mangsa bukan pejuang-pejuang Hamas sebaliknya orang awam, paling menyedihkan kanak-kanak pun pun menjadi mangsa...  Dari apa  yang aku baca setakat ini Israel sekarang sedang bersedia untuk melakukan serangan darat pulak... memang diorang nak serang habis-habisan sekarang ini...!

Aduyai aku tak taulah apa nasib rakyat Palestin ni kan...? Tak abis-abis ditindas, dijadikan pelarian di negara sendiri oleh puak-puak zionis yang dilaknat tu... Memang zionis ni bangsa yang jahanam, dahla dapat negara tu free-free jer, tak cukup dengan tu nak ambil lagi wilayah orang... Mentang-mentanglah diorang ni dapat bekup dari negara 'Uncle Sam'...! Jahanam gak Amerika neh...!

Tapi satu yang mengherankan aku adalah, dengan kelengkapan Israel yang serba canggih, ditambah lagi dengan bekup dari Amerika, berperang pulak dengan Palestin yang tenteranya kira macam tentera amatur jer.. Yang diketuai Hamas, dibantu oleh orang-orang awam jer, yang bersenjatakan batu di tangan jer... Namun Israel masih belum dapat menaklukn Palestin sepenuhnya... Memang Allah masih inginkan bumi anbiya itu terus diduduki oleh orang-orang Islam...

Kat bawah ni aku ada petik cerita yang aku dapat dari fb rakan. Ini antara cerita-cerita keajaiban yang terjadi disana. Mungkin ini antara sebab-sebab yang membuktikan Allah masih tidak mengizinkan kemenangan Yahuni Zionis ini...!

Ini kisah benar yang diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yang telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yang lalu.

Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza :

Peristiwa 1
Seorang Ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi yang memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba-tiba senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan memusnahkan ia. Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah yang menembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!

Peristiwa 2
Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yang cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangakan uniform pejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yang berbaju putih itu???

Peristiwa 3
Tentera Yahudi yang buta setelah serangan berkata mereka tiba-tiba dibaling pasir ke mata mereka dan tidak tahu siapakah yang melakukannya.

Peristiwa 4
Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik! Allahu Akhbar!

Peristiwa 5
Pada permulaan perang, roket-roket Hamas yang hendak dilancarkan, tiba-tiba salah satu roket itu meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkan ia. Dan roket itu mengenai sasaran di Israel !

Peristiwa 6
Yang paling menakjubkan, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza !!!". MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza , di manakah kita?Itulah serba sedikit dari kisah takjub yang sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan. Ia kisah benar yang perlu umat Islam ketahui.

*************************************************

Semoga Allah terus melindungi saudara kita disana... Jom sahabat sekelian, kita melibatkan diri, menyumbang sekadar yang termampu oleh kita... Samada dalam bentuk penulisan, sebaran kisah-kisah disana atau apa-apa yang terfikirkan... Bagi yang nak menyumbang dalam bentuk wang, di bawah ni aku bagi satu link... Korang boleh menyumbang disana atau mana-mana link lain yang ada... Tak kisahlah di mana pun, asalkan ketika disoal di kemudian hari nanti, at least kita boleh jawab yang kita juga telah 'menyumbang' kepada saudara seagama kita yang ditindas...

1. Aqsa Syarif Berhad
5515 7500 4299 (Maybank Islamic)
12 092 01 003490 4 (Bank Islam)

kemudian sila maklumkan beserta slip deposit kepada:

admin@aqsasyarif.org.my
Tel: +603-8733 4636
Faks: +603-8734 9636

www.aqsasyarif.org.my


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/#ixzz2CZmqooPK
Aqsa Syarif Berhad:


. Aqsa Syarif Berhad
5515 7500 4299 (Maybank Islamic)
12 092 01 003490 4 (Bank Islam)

kemudian sila maklumkan beserta slip deposit kepada:

admin@aqsasyarif.org.my
Tel: +603-8733 4636
Faks: +603-8734 9636

www.aqsasyarif.org.my


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/#ixzz2CZmQGpEX
1. Aqsa Syarif Berhad
5515 7500 4299 (Maybank Islamic)
12 092 01 003490 4 (Bank Islam)

kemudian sila maklumkan beserta slip deposit kepada:

admin@aqsasyarif.org.my
Tel: +603-8733 4636
Faks: +603-8734 9636

www.aqsasyarif.org.my


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/#ixzz2CZkeCUOU
. Aqsa Syarif Berhad
5515 7500 4299 (Maybank Islamic)
12 092 01 003490 4 (Bank Islam)

kemudian sila maklumkan beserta slip deposit kepada:

admin@aqsasyarif.org.my
Tel: +603-8733 4636
Faks: +603-8734 9636

www.aqsasyarif.org.my


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/#ixzz2CZmQGpEX
1. Aqsa Syarif Berhad
5515 7500 4299 (Maybank Islamic)
12 092 01 003490 4 (Bank Islam)

kemudian sila maklumkan beserta slip deposit kepada:

admin@aqsasyarif.org.my
Tel: +603-8733 4636
Faks: +603-8734 9636

www.aqsasyarif.org.my


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/#ixzz2CZkeCUOU

Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP