Sahabat Tanpa Suara

Asal Usul Yahudi

Tuesday, July 13, 2010

Asal usul bangsa yahudi dikatakan bermula 1000 tahun sebelum masihi lagi. Nabi Ibrahim dan Hajar dikurniakan Nabi Ismail membawa keturunan bangsa Arab menjalur kepada Nabi Muhammad. Manakala dengan Sarah mereka dikurniakan dengan Nabi Yaakob. Nabi Yaakob mempunyai 12 orang anak. Anak kesayangan baginda adalah Nabi Yusuf yang dicemburui oleh adik-beradiknya sehingga baginda dicampak ke pedalaman dan dikatakan mati. Disinilah dikatakan bermulanya cerita berkenaan Bani Israel yang terkenal dengan sifat sombong, bongkak, bangga diri dan memandang hina bangsa lain. Bani Israel sentiasa melakukan kemungkaran di muka bumi ini. Disebabkan itu Allah mengutus ramai Nabi dan Rasul di kalangan mereka. Namun sikap mereka yang suka mengikut nafsu sering membuat mereka mendustai para nabi, memungkiri janji bahkan membunuh para nabi yang diutuskan.

Kaum Yahudi yang kita kenali hari bukanlah bangsa dari bani Israel yang tulen. Kaum Yahudi hari ini hanyalah kaum yang mengamalkan bahasa Hebrew dan menganuti agama Judaisme. Hakikatnya Yahudi hari ini adalah campuran bangsa-bangsa dari pelbagai kaum tetapi memelihara bahasa dan agama mereka sebagaimana yang disebutkan tadi. Kaum Yahudi bertebaran di seluruh pelusuk dunia. Janji Allah bahawa mereka tidak akan memiliki seinci pun bumi Allah ini sebagai hak mereka akan kekal sehingga ke hari kiamat. Namun Allah masih mengurniakan kepada mereka sikap yang jarang ada pada bangsa lain. Yahudi terkenal dengan sikap mereka yang bersungguh-sungguh mengerjakan sesuatu, sentiasa ingin memajukan diri, bijak berniaga dan paling utama- pandai memanipulasi. Sikap ini walaupun baik bagi mereka namun sikap ini jugalah yang memusnahkan mereka dan menyebabkan mereka dihalau, dibunuh dan diseksa di banyak negara. Contoh yang paling jelas adalah penghapusan Yahudi oleh Hitler yang dikenali sebagai Holocaust. Dari peristiwa ini jugalah atas dasar simpati dunia mereka dianugerahkan sebuah negara Israel.

Yahudi juga terkenal dengan fahaman Zionis yang mengatakan bahawa mereka adalah bangsa terpilih sedangkan bangsa-bangsa lain hanyalah bertaraf haiwan dan hanya layak menjadi hamba mereka. Segala kekecohan dan kacau bilau yang mereka wujudkan di dunia menunjukkan agenda tersembunyi mereka untuk menakluki dunia dan menjadi pemerintah seluruh manusia. Agenda ini jelas apabila mereka berjaya menguasai negara yang paling kuat dan berpengaruh iaitu Amerika Syarikat. Terdapat bukti-bukti jelas yang kaum Yahudi memainkan peranan utama dalam menentukan calon Presiden negara Uncle Sam, menguasai bidang kewangan, kamunikasi dan media bahkan studio-studio perfileman juga dikuasai oleh kaum mereka. Jadi tidak hairanlah jika kita sering menonton filem yang pengganas atau watak-watak jahat terdiri dari bangsa-bangsa Arab, yang melaung Allahuakbar sambil meletupkan kapal terbang, atau menembak bas sekolah. Tetapi akhirnya mati dengan dasyat dibunuh oleh hero yang hanya mengunakan sepucuk pistol, yang pelurunya tak kunjung habis.

Sesungguhnya Allah masih memberi keizinan kepada Yahudi untuk memuaskan nafsu mereka di muka bumi ini. Tetapi ingatlah janji Allah itu benar dan suatu hari nanti keamanan akan kembali. Islam akan menjadi tuan bumi ini, sejurus sebelum kiamat...

0 comments:

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP