Sahabat Tanpa Suara

Shoping Raya

Tuesday, August 31, 2010

Suasana di Jalan Masjid India yang masih suam-suam kuku


Tajuk: Shoping Raya
Tujuan: Bershoping Raya
Lokasi: Standardla- Sekitar Jalan TAR n Sogo

Gambaran lorong belakang Jalan TAR dari atas Semua House


Aku sampai KL semalam dalam awal petang. Suasana masih suam-suam dan orang ramai dalam keadaan terkawal. Tak susah sangat untuk aku mencari barang-barang keperluan raya. Tahun ni aku target tak banyak sangat benda aku nak beli. Cukuplah baju melayu aku sepasang dengan samping, baju melayu anak aku sepasang dengan samping dan baju raya anak aku beberapa pasang. Orang rumah aku punya target aku tak tahu. Tahun ni dia dah bekerja tetap, gaji pun dah besar, dah nak sama besar dengan gaji aku. So, mengikut persetujuan bersama- barang-barang dia, dia support sendiri. Hua hua lega aku.

Shahmin pun teruja tengok Mama membeli-belah


Dalam keadaan sederhana meriah tu dapatlah aku membeli keperluan aku dengan tenang. Masuk dekat-dekat pukul 5 lebih aku mula terasa kehangatan dah. Orang ramai aku tengok dah mula berpusu-pusu. Tak larat dah aku nak berhimpit-himpit kat celah-celah lorong ni. Aku ajak orang rumah aku ke Sogo. Sejuk sikit. On the way ke Sogo aku tengok kedai-kedai tepi jalan TAR dah mula dipenuhi orang. Paling jadi tumpuan kedai baju wanita dengan kedai tudung. Ada satu kedai tu aku tengok orang siap 'q' tu nak masuk. Dasyat-dasyat. Memang women power.

Women power!!! Steady kaum wanita dan kaum ibu...


Sampai Sogo aku rasa lega sikit. Tapi aku pelik gak, macam tak ramai orang je. Takpe, eloklah tu. Dapat aku membeli dengan aman sikit. Dekat-dekat pukul 7 aku turun ke depan kompleks Pertama. Tengok-tengok juadah berbuka. Kami beli yong tau fu dengan air je. Orang rumah aku beli wafer kat ground floor Sogo. Berbukalah kami anak beranak kat tepi Sogo. Lepas Maghrib barulah kami mencari kedai untuk melantak. Lepas melantak sambung balik ke Jalan TAR. Aduyai penat memang penat, tapi saje nak merasa suasana mecam tu. Hua hua. Lingkup lagi terawih aku malam tadi.

Berbuka kat tepi Sogo je dengan air bungkus dan wafel...


Aniway kesimpulannya malam tadi:

pakaian aku + pakaian anak + sikit-sikit barangan rumah + makan minum = habis duit bonus raya (yang belum dapat pun lagi). Huh rendah betul nilai duit sekarang nie...

Dam dam dum bunyi mercun...
Meriahlah hari raya ini tahun...

0 comments:

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP