Sahabat Tanpa Suara

Ebook Percuma - Panduan Asas Buat Duit Melalui Internet

Friday, November 19, 2010


Salam semua,

Ini merupakan entry pertama dari label 'Duit Online'. Maknanya mulai sekarang aku mula nak serrrious berbicara tentang bagaimana nak buat duit di internet. Kenapa buat duit di internet? Tahukah kalian bahawa statistik daripada Internet World Stats mencatatkan bahawa jumlah pengguna internet sehingga 2010 diseluruh dunia adalah seramai 1,802,330,457 orang manakala di Malaysia sahaja pengguna internet mencecah sehingga 16,902,600 orang. Nak statistik lagi? Jutawan internet pertama Malaysia, Saudara Irfan Khairi mencatat perolehan sebanyak RM 1 juta pada usia 25 tahun hanya melalui jualan di talian. Lagi? Terkini seorang pelajar berusia 17 tahun memperoleh sebanyak AS$130,000 (RM405,599) dengan hanya menjual bingkai telefon pintar iPhone 4 berwarna putih yang dibelinya daripada pembekal di China. Nak lagi? Tak abis lah kalau nak cerita semua.

Pointnya jelas, internet sememangnya 'lubuk' untuk buat duit. Apa yang diperlukan hanyalah sedikit pengetahuan dan kerajinan. Tiada alasan. Dari Pakcik menang moto, bawa ke surirumah, bawa ke budak sekolah, semua golongan boleh buat kerja ni. Okey, untuk entry yang pertama ni aku tak nak bercelotah banyak. Sama seperti mana-mana perniagaan atau kedai yang baru buka, biasanya akan mengadakan promosi pembukaan atau seumpamanya. Untuk entry pembukaan kepada label 'Duit Online' ni, aku pulak nak bagi hadiah free. Cewah. Ini kiranya macam free giveaway la. Yang calang-calang kalinya di ShamDiSini.blogspot.com. Tak perlu subscribe, tak perlu follow (kalau nak follow pun cantik gak), tak perlu komen apa-apa (kalau nak komen dialu-alukan jugak). Nah, ambil sahaja. Cuma satu je yang aku harapkan. Lepas ni rajin-rajinlah menjenguk ke sini ye. Bagi support sikit sebab banyak juga perkara yang aku nak share selepas ini.

Berbalik kepada ebook ini, apa yang kalian boleh buat: baca dulu dan cuba dapatkan sebanyak info yang didapati dalam ebook tersebut. Insyallah pasti ada sesuatu yang bermanfaat di dalamnya. Dan dalam entry akan datang kita review ebook tersebut bersama-sama. Opss lupa pulak. Ini link download ebook tersebut.

Ikhlas dari aku.

4 comments:

Amri Abd Rani November 20, 2010 at 6:02 PM  

Pakwi download gak...sj nk baca2...
terima kasih...

Sham November 21, 2010 at 3:30 PM  

amik jgn tak amik...benda free...

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP