Sahabat Tanpa Suara

Saya Gay, Saya Ok...

Tuesday, December 21, 2010


Wah ganas giler tajuk entry aku ni kan... Tapi please... Ini bukan statement aku ok. Ini merupakan statement dari 'seekor' mamat melayu ni. Korang dah dengar pengakuannya? Tak payah lah aku bagi link dia. Korang masuk je youtube pastu masuk ayat 'saya gay, saya ok'... For sure keluar muka mamat ni. Sebenarnya isu ni dah beberapa hari hangat di pasaran. Mula-mula aku pun malas gak nak layan, tapi tadi masa aku round-round the corner usha blog-blog member, ramai pulak blogger layan isu ni.

Bila aku track link video tu aku dapat satu link ini: seksualitimerdeka.org. Aku petik sikit quote web ini yang tersedia dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu:

Seksualiti Merdeka adalah suatu acara tahunan mengenai hak seksualiti yang diadakan di Kuala Lumpur, dengan kerjasama segabungan NGO Malaysia (di antaranya Malaysian Bar Council, SUARAM, Empower, PT Foundation, United Nations, Amnesty International) dan individu-individu. Kami mengadakan bengkel-bengkel, perbincangan, pemutaran filem, penulisan surat dan hal-hal yang lain berkaitan seksualiti. Kami menggunakan istilah 'Seksualiti Merdeka' untuk mengingatkan bahawa walaupun kita telah berpuluh tahun Merdeka, namun tidak semua rakyat Malaysia yang dapat melahirkan diri mereka yang sebenar.

Kami percaya bahawa setiap orang di Malaysia berhak untuk bebas dari diskriminasi, keganasan ataupun gangguan hanya kerana orientasi seksual dan identiti jantina mereka. Kami percaya bahawa kita semua berhak untuk bertanggungjawab terhadap tubuh kita sendiri. Kami percaya setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi, sama ada dia gay, lesbian, biseksual, transgender, heteroseksual, aseksual, pansexual dan sebagainya.


Apa perasaan korang bila baca statement macam ini? Aku pun tak sedar sejak bila web ini beroperasi dan sejak bila pulak rakyat Malaysia boleh menerima benda-benda macam ini dengan penuh perasaan terbuka? Secara peribadi aku BENCI, JIJIK dan 100% TIDAK BOLEH MENERIMA perkara sebegini. Aku andaikan member-member blogger yang biasa baca entry aku adalah Melayu Islam, kalau tak pun masih rakyat Malaysia yang mempunyai agama kerana setahu aku tiada agama yang membenarkan perlakuan sumbang dan songsang sebegini.

Jadi seruan aku pada semua rakan-rakan blogger atau sesiapa sahaja yang terbaca entry ini, yang beragama Islam di mana agama kita melarang keras perbuatan seumpama itu; atau kita masih berpegang kepada norma-norma kehidupan yang beradab, marilah kita sama-sama tunjukkan KEBENCIAN kita. Buat ajelah apa yang korang mampu. Buat entry ke, sebarkan sms ke, kalau yang master IT tu, hack je web tu. Kasi virus kaw-kaw punya sampai terus tak boleh buka ke or what ever yang termampulah.

Cuma jangan buat tahap keganasan melampau sudahlah. Pihak Kementerian Dalam Negeri pun sudah sedar dan mula memantau anasir-anasir 'bengong' ini. Dan sebagai umat Islam dan rakyat Malaysia amnya, marilah kita sama-sama berdoa agar kita dilindungNya dan memohon ke hadratNya agar perkara ini terlupus terus dari negara yang kita cintai ini...

5 comments:

Jo Qusary December 21, 2010 at 9:30 PM  

Setuju! Seksualiti songsang adalah sgt tak stylo dan tak patut dipropagandakan sebagai sesuatu yg benar dan halal, terutama sekali bila sudah nyata bahawa byk penyakit yg berbahaya kpd manusia spt sifilis dan AIDS berpunca drpd aktiviti seks songsang.

Kita mesti perangi fikiran gejala sakit mental spt ini!

Unknown December 21, 2010 at 10:18 PM  

harap2 yg terlibat bertaubat la yer..

Sham December 21, 2010 at 11:03 PM  

cukup2lah dengan gejala2 -ve yang dah banyak kat malaysia ni...takyah lah ditambah lagi...

apdm December 22, 2010 at 4:04 AM  

salam

saya lesbian, saya ok..

hahaha...

nauzubillah, dunia semakin menghampiri kehancuran, tapi kenapa masih ramai yang lalai dengan nikmat dunia :)

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP