Sahabat Tanpa Suara

HANGIN 1 BADAN..!

Monday, January 17, 2011

Ini kisah tentang keHANGINan...!

Hari ini aku HANGIN. Balik dari sekolah tadi orang rumah aku tak sampai lagi. Aku call dia tetapi pompuan lain yang menjawab:

"Harap maaf... Talian telefon anda telah disekat... Bla bla..."

Aku ada rasa sikit HANGIN! Aku rasa aku bayar bil telefon on time, sama seperti bulan-bulan lepas. Aku semak bil-bil bayaran sebelum ini. Sah! Memang aku tak pernah miss bayar. Last bayar 4 Januari 2011. Aku jadi HANGIN. Celcom buat hal lagi!

3,4 bulan kebelakangan ini aku sering mendapat mesej dari celcom memesan aku supaya membuat bayaran. Itu memang membuat aku HANGIN! Sebabnya aku tak pernah miss bayar. Bil bulanan aku tak banyak. Aku bukan kaki gayut telefon. Dah takde siapa-siapa pun yang sudi bergayut dengan aku sekarang ni. Dah lama dah aku tinggalkan tabiat bergayut aku tu. Masa bercinta dulu bergayut dari malam sampai ke pagi pun takde hal. Tak ada sesiapa pun nak HANGIN..!

Aku call 1111.

Tut... Tut...

"Untuk Bahasa Melayu, sila tekan...." Aduyai ini pun buat aku ada HANGIN!

Akhirnya dapat bercakap dengan operator. Yang operator ni pun satu hal. Buat aku HANGIN jugak. Ada ke dia makan sambil bercakap dengan aku yang sedang HANGIN ni. Aku memanglah tak nampak tapi boleh dengarlah mulut dia cup cap cup cap macam tengah menguyah makanan. Aku HANGIN lagi. Tapi aku masih sedaya boleh bercakap dengan control and steady. Aku buat aduan tentang masalah aku. Jawapan dia memang buat aku HANGIN!

"Kami tak boleh buat apa-apa encik, encik perlu buktikan yang encik telah membuat bayaran..."

"Tapi saya dah buat bayaran... Resitnya ada di tangan saya sekarang ini..." Aku cuba menyembunyikan HANGIN aku.

"Kalau begitu encik kena faxkan kami resit tersebut..."

Hek eleh... Kenapa pulak aku yang kena buat semua tu. Bukannya aku punca masalah ini. Nak fax resit kenalah aku ke bandar pulak cari kedai fax. Sedang-sedang ni bandar jem wo, orang tengah balik kerja. Nak fax pun kena bayar lagi. Dah jadi banyak kerja lah pulak.

Aku cuba berbincang minta dia buat apa-apa yang boleh membantu. Tapi jawapannya masih sama:"Kami tak boleh buat apa-apa encik, encik perlu buktikan yang encik telah membuat bayaran..."

Aduh HANGIN! HANGIN...!

Aku ke Blue Cube tempat aku buat bayaran dahulu... Alamak kat situ pun ada hal yang buat aku HANGIN! Amoi yang ambil bayaran tu buat aku HANGIN pulak...! Dahlah tak dapat membantu, kata-kata dia pulak memang bikin aku HANGIN. Malas aku layan amoi ni, terus aku angkat kaki.

Aku ke kedai fax. Jam ngam-ngam pukul 6. Apek tu tengah berkemas nak balik dah.

"Uncle, tunggu dulu. Saya mau fax 1 helai saja... Penting ni..."

"Haiya soli lor kawan...saya ala hatla... Mau cepat maa... Mesok la mesok la ha..."

Aiyak apek lu pun bikin aku HANGIN...! Apa lagi boleh aku buat. Terpaksalah aku balik ke rumah dengan HANGINnya... Sampai di rumah kipas buat hal pulak. HANGIN...

Eh berapa banyak dah HANGIN aku ni... Nanti korang pulak yang naik HANGIN dengan aku... Takpelah biar aku simpan jelah HANGIN aku ni. Sebabnya HANGIN aku ni tak dapat membantu apa-apa pun. Tapi apa-apa pun hari ini aku memang HANGIN 1 BADAN...!


P/S: Korang janganlah HANGIN dengan aku pulak ye... Saje je aku nak luahkan perasaan. Sekarang rasa lega sikit keHANGINan aku ni... He hee... Peace yo...

27 comments:

iwan_dextrous January 17, 2011 at 9:57 PM  

ak pun prnh kne gak..last mls dh nk byr on time.hahaha

ckLah @xiiinam January 17, 2011 at 10:06 PM  

ckLah pun pernah rasa nak bakar premis Selekom depan sekolah tu....
Dah cerai talak tiga dengan berokband dia.



***ckLah bercinta di zaman pos surat pakai stem 15 sen dulu. Tak merasa bergayut dengan pakwe. Hehe...

Cikgu Tie January 17, 2011 at 10:08 PM  

Kena sabar banyak-banyak.Jangan terlalu diikutkan hati yang sedang marah yer!

mak encik | SZ January 17, 2011 at 10:18 PM  

cikgu sham, try tanya diorg boleh ke resit tu scan/amik gambo pastu email je kat sana..senang&cepat skit ...

Jo Qusary January 17, 2011 at 10:22 PM  

Celcom memang suka buat hal time nak dekat cuti... Selamat Hari Thaipusam.

Sham January 17, 2011 at 10:24 PM  

iwan: satu cara penyelesaian yang baik!kui kui...

Sham January 17, 2011 at 10:25 PM  

ckLah:terbakar takpe jangan sampai membakar...kes naya tu...bband saya pun dah ke laut dah...

Sham January 17, 2011 at 10:26 PM  

cikgu tie: ni tengah bersabar lah ni...melayan blog ni rasa sejukkk sikit...hee

Sham January 17, 2011 at 10:27 PM  

sz:ada gak dia suh buat camtu...masalahnya saya takde scaner...kat sekolah ada ler...esok la jawabnya..

Sham January 17, 2011 at 10:28 PM  

jo:oo dah thaipusam ke?iyelah selamatlah...

atuk January 17, 2011 at 10:48 PM  

Assalamualaikum Sham

saya rasa anda seorang penyabar
tak lepaskan agin ru kat orang...

mukin agin2 tu dah habis keluar sekarang
Beristifar banyak2

Wassalam

Sham January 17, 2011 at 10:59 PM  

w'salam atuk...

hehee hangin dalam badan je..tak bagi sape2 pun..hee..TK atuk...

ijatnuar87 January 18, 2011 at 12:22 AM  

hehehe...cikgu kena relek2,hehehe...jgn hangin2,heehe...mmg celcom ni slalu bikin mslh,mentang2 la diorg pling ramai pelanggan,jadi main cincai jek...

hentian January 18, 2011 at 12:29 AM  

jangan lupa minum air sarbat tea patani. kandunga halianya boleh buang hangin 1 badan...

MJ January 18, 2011 at 1:12 AM  

hehe...pakai la prepaid... yg topup2 tu...hehehehe...

Ngah January 18, 2011 at 4:58 AM  

If I were you I'll blow them to glory......

Unknown January 18, 2011 at 2:09 PM  

papa mifz ada tag join contest yer..

http://budakspectacle.blogspot.com/2011/01/baby-muka-blurrr-contest.html

Sham January 18, 2011 at 3:58 PM  

ijat:tula pasal...mentang2lah dia ramai pelanggan ek...

IM:wah air sarbat teh patani...macam iklan abon dengan sathya la plak...

mujahadah:ingat pakai line ni lebih mudah...mana tau selalu problem camni plak..

Sham January 18, 2011 at 4:00 PM  

syafiq:saborla ni takat buat aduan dalam blog je.kalau tak sabor ni ada aku jumpa menteri telekomunikasi dn multimedia...hak hak..

ngah:u got any c4...?

papa mifz:wah menarik...boleh gak cuba nasib...

Nur January 18, 2011 at 4:07 PM  

Sabor cikgu ya.
Saya pun sekarang pakai prepaid je. Dulu dah merasa dah dengan maxis. 2X5 jugak macam celcom.

Sham January 18, 2011 at 6:24 PM  

yati:bila pilihan terhad itulah masalahnya kan...

wanita mutalib January 18, 2011 at 8:07 PM  

salam singgah kembali.
baru ari ni dapat balas ziarah.
ari tu celcom wat hal.berukband lembab.mmg HANGIN!
hee.

Mr.TN_SkY January 18, 2011 at 10:59 PM  

huhuh..sabau je la..=_= neway bulan nie pun my line dah kena sekat semalam~ adesss..lmbt sikit je.,..bru plan nk byr mggu depan..ahaha...celcom2

Anonymous,  January 19, 2011 at 10:11 AM  

la...cenggini pun ada ke?dah byr dah pun kene bar ke tepon?mmg patut pun hangin

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP