Sahabat Tanpa Suara

Shahmin Ada Bakat

Wednesday, January 5, 2011

Hari ini Shahmin belajar ABC dengan Mamanya. Memang ikut 'deal' Mama akan mengajar ABC manakala aku akan mengajar Shahmin Iqra. Mama dah mulakan langkah malam ini sedangkan aku, layan labtop lagi... Konsentrasi Shahmin bagus...! Baguslah, tapi dalam masa 10 ke 15 minit pertama je. Lepas tu mulalah dia. Nak pengsan lah, ngantuklah, nak syusyulah... Setakat malam ni sempatlah mengenal A, B dengan C je... Hem bila nak pandai ni Min...

"Ayah, apa tu?"

"Ayah, tu apa?"

"Ayahhhh, apa tu...? Cakaplah Ayah..."

Kalau nak dikira satu hari aku rasa jejak 50 kali juga aku dengar ayat-ayat di atas. Ada masa aku layan gak. Tapi kadangkala aku buat donno jer... Hee, sorilah Min ayah bukan macam iklan 'burung apa tu'...

Lagu feveret Shahmin sekarang: "ya engsong mate kaji smar ngi seng...!" Aku perasan masa aku bawa dia ke Sogo hujung minggu lepas. Masa nak masuk pintu automatik tu dia tiba-tiba berhenti dulu... Tetiba je keluar ayat tu..."ya engsong mata kaji smar ngi seng...!" Alamak Min, terpengaruh dengan P Ramlee gak anak aku ni...

Shahmin agak peramah dengan budak-budak sebayanya. Lebih-lebih lagi dengan girls. Aku tak tahu mewarisi siapa. Yang pasti bukan Ayah dia. Aku ni kira kategori 'jejaka pemalu' beb... Dah jadi senior di UPM baru cuba-cuba nak mengayat aweks. Tapi takde juga yang steady pun masa tu. Mama is the first and last of my true love... Ewah. Itu pun berkenalan selepas aku bekerja di Port Klang selama 2 tahun. Melalui kawan, bukan self act. Tapi kecenderungan Shahmin agak 'membanggakan' aku jugalah. Hari yang sama di Sogo tengah aku membelek-belek baju kerja sambil meninjau dia dari agak kejauhan, tiba-tiba dia datang, baik punya bawa sorang aweks cilik ni. Putih gebu budaknya. Comel je... Ntah masa bila berkenalan aku tak perasan. Terus aku snap. Hai Min, kawan saje ye... Jangan buat hal tau...

13 comments:

IMANSHAH January 5, 2011 at 9:46 PM  

wah ni sham junior, ikut perangai hang jaman muda dulu...

Sham January 5, 2011 at 10:09 PM  

aku dulu skema je shah...

one2paii January 5, 2011 at 10:10 PM  

gua rasa dalam diam2..lu mesti turunkan ilmu ngorat zaman berzaman masa lu kek skolah dulu kan..ye dak?mama die mesti xtahu yang lu curahkan abis ilmu2 ngorat lu..kan kan..haha

ibuintan January 5, 2011 at 10:23 PM  

as salam sham,

kecik2 dah pandai, cari yg cute dan comel lak tu..

anak sapa lah tu?

Sham January 5, 2011 at 10:32 PM  

one2paii:lu jgn gitu bai...gua sekolah dulu baik beb...sb tu ramai org suka..hua hua...

Sham January 5, 2011 at 10:33 PM  

ibuintan:tu yang musykil tu kak...hehe...

Jiha January 5, 2011 at 11:02 PM  

Hikss..pndai sungguh cari yg gebu2 ye..

terokai seni January 6, 2011 at 12:02 AM  

bebudok sekarang memang banyak trick nak-nak time ngaji...

ikan emas January 6, 2011 at 8:22 AM  

SALAM..

T.K berkunjung ke kolam IE..
jenguk-jenguk la selalu.
dan kekewan Sham juga dipelawa ke sana ..


Eh..buat IE geram aje tengok si shami ni!

kak long January 6, 2011 at 8:38 AM  

salam kenal juga,...!

wahhh...wahhh..!
padai dia pilih yang cun jer...macam si mia pun ada gak bdk pompuan tu...hehehehe!

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP