Sahabat Tanpa Suara

Aku Blogger PAHANG

Wednesday, December 29, 2010


Kali ini nak join Blog Pilihan Malaysia yang menganjurkan segmen Kategori Sahabat Blogger Mengikut Negeri. Jadi dengan bangganya aku nak memperkenalkan: Aku Blogger PAHANG.

Nama penuh aku Shamsul Rizal Bin Ramli. Masa di SM Teknik Kuantan class of 93, budak-budak panggil aku MC Hammer. Wah... sebabnya? Sebab aku terer rap lar. Kui kui... Masa di UPM Serdang member-member aku panggil aku Mr Song. Pulak... Sebabnya diorang cakap kalau menyanyi tengah mandi, suara aku sorang je kedengaran kat bilik air tu. Sekarang aku lebih selesa dengan panggilan Sham. Ada juga rakan-rakan kerja aku panggil Rizal. No hal, aku ok je... Ops lupa pulak, nama kampung aku: Alif depan U, dal di atas Da. UDA.

Aku dikahwinkan oleh bapak mertua aku pada tahun 2006. Bawah ni gambar my luvely wife and I... Macam pinang dibelah 8 tak? Hee hee...


Ini pulak dua orang putera dan puteri aku. Shahmin baru genap berusia 3 tahun manakala Iman baru nak jejak 2 bulan. Agak-agak macam rupa siapa? Aku ke isteri aku???


Nak berhubungan dengan aku? Sekarang semua orang ada facebook kan? Nak jumpa aku di FB aku boleh klik je kat bawah ni...

Shamsul Ramli

Aku dilahirkan di hospital Bentong, dibesarkan dan bersekolah rendah dan menengah di bandar ini. Namun sejak tingkatan 4 dan 5, hingga ke universiti, hingga kerja pertama, hingga kerja sebagai guru; aku berkelana di perantauan. Hampir-hampir 16 tahun jugaklah aku di perantauan. Ceh macam jauh je... Sehinggalah aku ditukarkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Pahang ke sebuah sekolah di Daerah Raub pada tahun 2009. Oleh kerana isteri aku mengajar di sini, maka menginaplah aku kembali di tanah tempat lahir aku, aku namakan BANDAR SATELIT BENTONG. kalau ditanya apa yang istimewanya di Bentong, akan ku jawab: Wui macam-macam ada... Tapi 1 aku nak bagitahu yang terpaling spesial punya tempat: Genting Highlands! Apa yang spesialnya Genting ni? Hai takkan tak tahu kot... Kalau tak tahu, cuba tanya jiran anda, mesti dia tahu. Kalau dia tak tahu jugak, cuba tanya ketua kampung anda. Komfom dia boleh bagi tahu... Hee he jangan marah haa... Sebelum aku mengarut lagi baik aku berhenti setakat ini sahaja...


Selamat berkenalan.

Dari aku:

Aku Blogger PAHANG

2 comments:

Unknown December 30, 2010 at 1:17 AM  

satu sekolah teknik ngan arwah abang saya le ni..

Sham December 30, 2010 at 1:29 AM  

batch tahun bila tu wan?

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP