Sahabat Tanpa Suara

Profile Link

Sunday, December 19, 2010

Salam rakan-rakan blogger...

Sebelum ini aku pernah bercerita dimana aku gagal men'track' member blogger melalui profile diorang sebab tiada link ke blog mereka di dalam profile mereka. Contohnya seperti gambar ini:


Contoh blogger yang meletakkan link ke dalam profile mereka seperti dalam gambar di bawah (promote sikit blog member qamarguys):


Perkara ini mungkin agak remeh tapi bagi aku adalah menjadi kerugian jika kita ketinggalan benda-benda yang kecil seperti ini. Kerana bagi aku untuk mendapatkan backlink sebanyak yang mungkin, kita perlu mengoptimakan segala kemudahan dan kesempatan yang ada. Bukan pulak aku nak salahkan blogger-blogger yang sengaja tak nak letak atau tertinggal, cuma nak berkongsi sesama kita. In case ada yang terlepas pandang. Bagi mereka-mereka yang betul-betul tak tahu pulak, haa ni abang yang tak otai nak tunjuk sikit. Sonang jo:

1. Mula-mula pergi ke dashboard dan pergi setting.
2. Masuk ke bahagian basic dan usha dekat bahagian Add your blog to our listings?
3. Tekanlah yes... Kalau tekan No tak keluarlah link itu...

Itu sahaja. 3 langkah mudah semudah makang kepok lekor kata orang tengganu kang...

P/s: Bukan nak tunjuk pandai cuma nak tunjuk terer je...kuang3x...

4 comments:

IMANSHAH December 19, 2010 at 10:25 PM  

salam sham

memang selalu berhadapan dengan masalah ini..thanks ya 4 sharing

ewanthology December 19, 2010 at 11:38 PM  

should be no problem to tracking me back kan..huhu

Sham December 20, 2010 at 12:07 AM  

shah: beres...
delarocha: aku dan sesuatu pun beres...

trialtodelete December 20, 2010 at 9:20 AM  

bermanfaat info ni..hek3....thanks

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP