Sahabat Tanpa Suara

Momen 2010

Friday, December 31, 2010

Dalam masa tak sampai sejam lagi kita bakal meninggalkan 2010. Datang pulak 2011. Terasa cepat sangat masa berlalu sekarang ini. Rambut dah makin kurang, perut dah makin ke depan, badan pun dah kerap-kerap lenguh... Adui tu tanda-tanda tu... Apa pun aku nak abadikan serba sedikit momen-momen aku sepanjang 2010.

Momen Bersama Keluarga:

Tahun 2010 pastinya antara tahun paling gembira bagi wife aku. Secara rasminya dia telah bergelar seorang guru. Setelah beberapa kali mencuba dan gagal; tahun lepas dia mendapat tempat di IPGM Kuala Terenganu mengikuti KPLI. Dan tahun ini dia secara sah bergelar Guru Kaunselor. Paling best dapat pulak sekolah kat Bentong. Sekolah masa dia sekolah rendah pulak tu... Syabas Ayang. Sekali lagi Abang nak ucap ni, welcome to the club...


Sebelum sesi persekolah bermula, sebagai men'celebrate' (wah bahasa apa tu...) perkara di atas, aku bersama isteri kesayangan 'mengimbau' kenangan ke tempat first kitorang dating masa mula-mula bercinta dulu. Yeh Pulau Pinang. Sejak berkahwin itu kali pertama kitorang bercuti ke Penang. Kitorang spend 2 malam di Flamingo Penang. Seronok rasa dapat mengimbau balik saat-saat pertama kali jatuh cinta. Hua jiwang la pulak...

Cuti sekolah pertengahan tahun memang pulun berjalan saje. Spend beberapa hari di Putrajaya (duduk rumah Kak Ngah aku) bawa budak-budak melawat muzium. Dari Putrajaya, menuju pulak ke Kuantan. Bawa budak-budak ke Bukit Gambang Water Park. Bukan budak-budak je suka, mak bapak budak pun sampai naik syeh main air. Beberapa hari kemudian, back to nature... Masuk hutan, sactuary gajah di Kuala Gandah. Siap ambil gambar dengan papa bear...





Momen Dalam kerjaya:

Kerja aku sebagai guru tahun ini seperti biasa. Masuk kelas, mengajar. Cuma tahun ini debaran lebih sebab 3 kelas yang aku ajar semua kelas SPM. Effort kira lebih sikitlah. Siap buat kelas tambahan hari Sabtu tu. Bagus aku kan... Hua hua (masuk bakul angkat sendiri...) Tapi momen paling istimewa sebagai guru tahun ini ketika membawa budak PKBM ke Kem peringkat negeri. Masa itulah aku merasa pengalaman serba sedikit menjadi asykar... Dapatlah merasa M-16...


Momen Bersama Rakan-rakan:

Secara jujur tahun ini merupakan tahun paling kurang aku spend masa dengan rakan-rakan. Maklumlah tahun ini wife aku mengandung anak ke-2. Nak pergi mana-mana pun susah. Kesian nak tinggalkan isteri weh... Pulak tu masa ni jugaklah member-member ni buat berbagai-bagai projek. Siap kirim gambar lagi... Adusss.


Dalam cuti pertengahan penggal pertama aku bertiga beranak bercuti ke Cherating bersama-sama keluarga Apop. Nilah satu-satunya member semasa di UPM yang masih kerap berhubungan dengan aku. Yang lain samada terus lost contact atau kejap ada kejap takde. Macam biskut lah pulak... Dan aku rasa disinilah 'terjadinya' Iffahani... Whoops...


Tahun ini juga aku kehilangan seorang sahabat karib ketika bekerja di Port Klang. Sedihnya aku tak dapat tengok jenazah sebab lepas seminggu meninggal baru ada kawan bagitahu. Moga Allah mencucuri rahmat kepada arwah Abu 'mata udang'...

Momen Terindah:

Sudah pasti momen terindah tahun 2010 adalah menyambut kehadiran insan baru dalam keluarga aku. Iffahani Iman Nur nama diberi. Puteri yang melengkapkan keluarga aku setelah dikurniakan putera 3 tahun lepas. Alhamdulillah, bahagia sangat aku rasa bila ramai yang berkata:"wah dapat sepasang la dah ye..." Tapi sememangnya 2 belum cukup... Lebih ramai anak lebih meriah kan...


Meriah juga hidup aku tahun ini. Syukur Alhamdulillah di atas segala nikmat yang diberi. Kalau nak dikirakan banyak lagi nikmat dariNya tapi yang aku rakamkan di atas adalah momen-momen yang betul-betul mendapat tempat di hati aku...

Oppsss lupa... Momen terindah di dunia maya:

Tahun ini merupakan tahun pertama aku 'berkecimpung' secara agak serius dalam dunia blogging ni. Mula-mula macam tak best je. Tapi lama-kelamaan, bila dah terbiasa update entry, dapat pula satu dua komen dari member-member blogger, dapat join contest itu ini, siti situ sana sini; terasa bertambah meriah hidup aku. Dunia blogging dah menjadi satu hobi baru buat aku. Dan yang betul-betul membuatkan aku enjoy adalah, KALIAN semualah... Untuk itu aku nak ucapkan setinggi terima kasih kepada semua yang sudi drop by disini, tinggalkan komen-komen, klik butang follower, paling best ada yang klik butang NUFF tu... Pada anda semua, mari kita KEKALKAN persaudaraan ini dan sempena tahun 2011 yang bakal menjelma tak berapa lama lagi, wish you all Selamat Tahun Baru, moga ALLAH memberkati kita sentiasa...

9 comments:

IMANSHAH December 31, 2010 at 11:48 PM  

Salam

Buka Hati ada damai
Buka mata ada terang
Buka kasih ada sayang
Buka kotak komen ada ucapan Selamat Tahun Baru 2011
Semoga semua harapan yang tertunda dapat dikotakan di tahun 2011 ini. Amin.

ikhlas :

Sahabat mayamu,
Imanshah

Mah@mahu January 1, 2011 at 2:45 AM  

Salam bro salam sapa tahun baru untuk mu semoga gambira dan bahagia di samping keluarga tercinta...

chegu abbas January 1, 2011 at 7:04 AM  

wah...tahun 2010 yang megembirakan sham kan huhuhu...mai tgk saya pulak jgnlepa komen tau...hihi
http://muhamadabbasbinmohdamin.blogspot.com/2010/12/azam-2011.html

Sham January 1, 2011 at 7:43 AM  

syah:
pergi ke sogo membeli baju,
selamat tahun baru...
boleh terima tak pantun 2 kerat tu...?ngeh...

Sham January 1, 2011 at 7:45 AM  

mah@mahu:
moga mah@mahu terus suksess dalam apa jua bidang yang diceburi.. moga trafik mah@mahu mencanak-canak sepanjang tahun ini...

Sham January 1, 2011 at 7:56 AM  

chegu:
belajaq rajin2 no...moga bakal menjadi guru yg terhebat di alam semester...

Anonymous,  January 2, 2011 at 11:54 AM  

salam, wah, hebat memori 2010. semoga 2011 lebih indah lagi...

Abhamz January 2, 2011 at 11:55 AM  

salam, memori penutup 2010 yg indah dan menarik. moga2 2011 nanti lebih ceria lagi...

Sham January 2, 2011 at 6:31 PM  

anonymous,abhamz: harap2 gitu ler...

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP