Sahabat Tanpa Suara

Iklan Free 5 Jam

Sunday, December 5, 2010


Salam blogger...

Hari ini aku nak introduce satu benda lagi yang aku rasa cool... yeah semua cool tak de yang tak cool... Dan aku rasa benda ni ada sikit manfaat untuk kita sebagai tuan blog disamping memberi kelebihan bagi pihak pengunjung di mana mereka boleh mendapat backlink dari kita balik... Eh betul ke ni? Betul... Tak caya cuba try tengokkk. Ok in dia, memperkenalkan Iklan Free 5 Jam. Kredit untuk creator dia: Scripter Malaysia. Apa benda iklan free 5 jam ni? Basicly iklan free 5 jam ni adalah tempat untuk kita menampal sebarang iklan dengan percuma dan ianya valid selama 5 jam sahaja. Dalam ruangan ini kita boleh letak baner bersaiz 100x100 dengan cara yang sangat mudah. 2 perkara sahaja yang kita perlu lakukan iaitu:

i) Masukkan URL website kita dan
ii) Masukkan URL baner kita.

Sekarang aku nak bagitahu camana kita nak grap iklan free 5 jam tu.

1. Kita masuk laman web ini: Scipter Malaysia
2. Seperti biasalah kita kena buka akaun dengan mengisi beberapa butir seperti nama, alamat email, login username dan sebagainya. (tak banyak pun kena isi)
3. Apabila sudah verified melalui email, boleh terus grap iklan tersebut dengan klik sahaja ke Iklan 5 Jam dibahagian header.
4. Terdapat 15 pilihan kotak iklan yang boleh kita pilih. So pilih ikut selera kita dan copy kod yang diberi.


5. Nah sekarang pastekan sahaja kod tersebut di sidebar, header atau mana-mana bahagian dalam blog anda yang anda rasakan sesuai. Sekarang anda pun telah memiliki ruangan iklan free 5 jam. Just like me. Hehe

macamana, simple saja kan? Selamat mencuba...

P/S: Lepas ni kita share pulak cara-cara nak buat baner. Kemudian kaedah-kaedah menggunakan baner tersebut, samada untuk dipasang di ruang iklan-iklan free atau sekadar untuk buat baner exchange dengan rakan-rakan blogger.

2 comments:

Sham December 6, 2010 at 7:04 PM  

Tak paham? Takpela bro...aku pun bukan paham sangat pun...kui3

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP